gototopgototop
  1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer>

E-per

Elektronikus ügyintézés:

A jogi képviselővel eljáró fél és a belföldi székhelyű gazdálkodó szervezet számára kötelező az elektronikus kapcsolattartás 2016. július 1-jétől a közigazgatási perekben, illetve birtokvédelmi ügyekben hozott határozatok megváltoztatása iránti perekben. Az alábbiakban olvashat az elektronikus ügyindításról bővebben.

 

Általános tájékoztató az elektronikus ügyindításról

1. Ügyfélkapu regisztráció

Első lépésben Ügyfélkapu regisztrációra van szükség, https://ugyfelkapu.magyarorszag.hu/ amelynek elengedhetetlen feltétele a regisztráló személyazonosságának igazolása. Ehhez – amennyiben nem rendelkezik minősített elektronikus aláírással – személyesen meg kell jelennie valamelyik Okmányirodában. Az ügyfélkapus regisztrációhoz személyazonosításra alkalmas hatósági igazolvány (személyazonosító igazolvány, vagy útlevél, vagy 2001. január 1 - je után kiállított kártya formátumú vezetői engedély), bemutatására, valamint egy egyedi felhasználói név és egy elektronikus levélcím (e-mail cím) megadása szükséges.

2. Ügyindítás technikai előfeltétele

számítógépe rendelkezzen internet
es kapcsolattal; számítógépére legyen telepítve a Java legfrissebb verziója. A telepítés további részleteiről a www.java.com oldalon olvashat

3. Általános Nyomtatványkitöltő (ÁNYK) keretprogram telepítése

A keretprogram letöltésére azért szükséges, mert az elektronikus nyomtatványok CSAK EZZEL A  PROGRAMMAL TÖLTHETŐK KI.

Az „Általános Nyomtatványkitöltő program" telepítéséhez kattintson ide .

4. A szükséges nyomtatvány letöltése

Az elérhető nyomtatvány:
- A Bátmonostori Polgármesteri Hivatalhoz, közigazgatási döntés bírósági felülvizsgálatának kezdeményezése

A megnyitott űrlapnak így kell kinéznie (teljes képernyőn):

Az ügyfelektől érkező határozat, vagy végzés benyújtásához:
Bátmonostor - Közigazgatási döntés bírósági felülvizsgálata

A megnyitott űrlapnak így kell kinéznie (teljes képernyőn):

5. Indítsa el az ÁNYK keretprogramot. A programon belül válassza az Adatok / Új nyomtatvány menüpontot, és keresse ki, majd jelölje ki kattintással a megfelelő helyről a letöltött nyomtatványt.

Ezután a nyomtatványt megnyitható.(A munkafolyamat közben elmentett nyomtatványt értelemszerűen a Nyomtatvány megnyitása indítással folytatható)

6. Töltse ki a nyomtatványt

7. Titkosítás: A Kapcsolat az Ügyfélkapuval / Hivatali kapuval menüpontból a nyomtatvány megjelölése elektronikus beküldésre funkció választásával történik. A művelet elvégzése kötelező, mivel csak .kr kiterjesztésű titkosított állományok tölthetők fel a Hivatali kapura.

A dokumentum ellenőrzése és titkosítása után létrejön a .kr kiterjesztésű állomány (boríték), alapesetben a felhasználó C:\felhasznalok\felhasznalonev\abevjava\eKuldes\KR\Kuldendo\ könyvtárában.

8. Nyomtatvány feltöltése

Lehetőség van az ÁNYK programon keresztüli közvetlen beküldésre is.

Belépés az Ügyfélkapuba (https://magyarorszag.hu) a saját felhasználónévvel és jelszóval.

Dokumentum feltöltés kiválasztása. A dokumentum feltöltő a következő menüpontokon keresztül érhető el: Ügyfélkapu / Dokumentum feltöltés / Általános dokumentum feltöltés. 

Titkosított állomány megnyitása: a Kiválaszt gomb segítségével adható meg a korábban kitöltött adatlap Feltöltés indítása. Ha a feltöltés sikeres volt, akkor erről az üzenet ablakban kapunk megerősítést.

Nyomtatvány érkezése a Hivatalhoz

Az elküldés sikerességéről és a Hivatal válaszáról az Ügyfélkapu /Értesítési tárhely /Beérkezett dokumentumok menüpontjában talál értesítést. A Hivatal által küldött üzenet dokumentumában fogja megtalálni annak az ügynek az iktatási számát, amelyet kezdeményezett. A hivatali ügyintézés során (amennyiben szükséges), kérjük, mindig a kapott iktatási számra hivatkozni szíveskedjék.

Videógaléria

Képgaléria

Térkép